Akár egy család, akár egy vállalkozás esetében is mindig nagy döntés egyes munkafeladatok kiszervezése… de ez mindig jó jel, ha felmerül az igény, mert az azt jelenti: növekedsz!
Hogyan kezdj hozzá?
Első körben azt javaslom, hogy tételesen gondold át és írd le (!) a vállalkozásod folyamatait, azaz jelenleg milyen munkákat végzel. Pl. bejön a megrendelés, feldolgozod, elküldöd, marketingezel, csoportot kezelsz, posztolsz, képeket szerkesztesz, árajánlatot készítesz, stratégiát alkotsz, honlapot kezelsz, statisztikákat nézel, vevőnyilvántartást vezetsz, stb. stb. Jó ötlet az is, ha felírod, hogy ezek az egyes munkafolyamatok mennyi időt vesznek igénybe.
Ez az alap ahhoz, hogy bármilyen munkát kiadj: tudod, mik a munkafolyamat fázisai, hogyan kell megcsinálni, mennyi időbe telik. A folyamataikat a nagyvállalatok is szabályozzák, így pontosan tudja mindenki, hogyan kell a feladatot elvégezni, és nem ad hoc módon dolgoznak a munkatársak, kinek milyen ötlete támad éppen.
Ha megvannak ezek a munkafázisok, akkor következő lépésként gondold át, ezen feladatokból melyek azok, amiket egy asszisztens is pontosan ugyanúgy el tud végezni, ahogyan Te (hiszen le van írva ;). Pl. egy postázáshoz, statisztika-készítéshez, adatbázis-kezeléshez vagy egy megírt blogcikk publikálásához biztosan nem kellesz személyesen – ezáltal felszabadul annyi időd, amit a magasabb értéket teremtő tevékenységekre (vevőszerzés, stratégiaalkotás, tervezés, tanfolyamkészítés, szakmai munka, stb.) fordíthatsz. Első körben a speciális szakmai tudást nem igénylő feladatokat add át, de akár rangsorolhatod ezeket úgy is, hogy melyeket kedveled legkevésbé.
A folyamat nagyjából így kezdődhet. Egy-egy átadott feladatnál úgy fogod érezni magad, mint aki megkönnyebbül, de tényleg.